DIGI 24 vermeldt geen bron - Digi 24 Business Club-journalisten voor de gek gehouden door 1 april

6 672

Ik was verrast toen ik ontdekte dat DIGI 24 de hoax die ik op 1 april lanceerde, zonder bronvermelding overnam. Dit had te maken met de inhuldiging van de route Boekarest-Beijing door een luchtvaartmaatschappij die geen hub in Peking heeft.


blancoblanco

digi_24_farsa_airlinestravel_1

Hierboven heb je een printscreen gemaakt voor een interessant artikel, maar het begon allemaal met het nieuws Peking - Boekarest met China Eastern Airlines, sinds de zomer van 2013, een grap bedacht en ontworpen door Airlines Travel voor 1 april, de dag van de dwazen. Gisteravond heb ik ook de juiste update gemaakt met de aankondiging van de farce en een van de verkeerde elementen die opzettelijk in de tekst zijn ingevoegd.

Momenteel heeft DIGI 24 het artikel van de site verwijderd, na het wijzigen van de tekst en alles was gericht op de analyse die aan de luchtvaartmaatschappij TAROM is gemaakt. Ze hebben ook de Facebook-post verwijderd, maar het is me gelukt om op tijd een printscreen te maken.

digi24_facebook

Ik stoorde me niet omdat ik de inspiratiebron was, ik stoorde me niet omdat ze de fout probeerden te corrigeren, maar ik stoorde me aan de manier waarop ze probeerden de sporen van een journalistieke fout uit te wissen en geen schuld toegaven over het vermelden van de bron . Hoewel elke beginnende verslaggever weet dat een nieuwsbericht moet worden geverifieerd uit drie bronnen, heeft DIGI 24 het misleidende nieuwsbericht opgepikt dat duidelijk verkeerde informatie bevat, zonder zelfs maar te controleren of China Eastern Airlines vanuit Peking opereert.

Als informatieve opmerking: China Eastern Airlines is gevestigd op de internationale luchthaven Shanghai Pudong China Southern Airlines en Air China hebben een hub in Peking.

Ik begrijp niet hoe moeilijk het is om de bron te noemen, vooral omdat het je bewijst dat het de enige bron is voor dat nieuws. En die van Click nam het nieuws over, maar ze deden het in kopieer-/plakstijl en noemden de bron, zonder een actieve link, zelfs als ze een "s" aten van airlinestravel.ro.

6 Reacties
  1. Petrus Lungu zegt

    Sorin, sinds ik je volg op Facebook, merk ik dat je affiniteit hebt met Digi24 op het gebied van nieuws.

    Wie weet hoeveel "knoedels" hiervan je hebt ingeslikt. Kijk maar eens naar het nieuws. ik

    Hoe dan ook, ik ging in ieder geval niet naar beneden zonder mezelf eerst uit te leggen. De grootste! Dat is wat ik wil.

  2. Meester RA zegt

    Dit staat voor de professionaliteit van Digi!

  3. Radu Tanasescu zegt

    Er staat vast wel ergens op Digi 24 een nerveuze baas tegen een medewerker te schreeuwen. De werknemer die de fout heeft gemaakt om het artikel te publiceren. Waarschijnlijk schreeuwen tegen één werknemer en niet meerdere. Over het algemeen moeten er meerdere mensen in de keten falen om een ​​fout te maken, maar dat maakt niet uit. Het was een zondebok.

    Het voor de hand liggende is de leiding. De omgeving en mentaliteit die ze daar creëerden hebben dit resultaat opgeleverd. Maar wat maakt het uit? We ontslaan een sukkel, of snijden ze in ieder geval af van het salaris en het is duidelijk dat alles beter zal zijn.

    Typisch.

    1. Sorin Rusi zegt

      Het rapport is zeer goed gedaan. Het probleem is niet dat ze voor de gek werden gehouden :)… We hebben het gewoon over een 1 april-grap. Het probleem is dat ze het niet herkenden en de bron niet gaven. Ze probeerden ook de sporen uit te wissen

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.